Köp & leveransvillkor

Du som beställer ska vara fyllda 20 år och kunna uppvisa giltig legitimation och nykterhet vid leverans.

Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar svensk moms och alkoholskatt.

I kassan visas det totala priset inklusive frakt.

Minsta beställning är 6 flaskor, men du väljer fritt bland produkterna.

Du betalar enkelt med de vanligaste betal och kreditkorten.

Vi använder PayPal checkout och accepterar VISA,MASTERCARD & American Express

Önskar du faktura är du välkommen med din förfrågan

Vi samarbetar med flera aktörer för bekväma hemleveranser.
De kontaktar dig alltid i förväg och bestämmer en leveranstid som passar dig.

Leveranstid max 6 dagar. Vi arbetar för att du ska få dina produkter så snart som möjligt.

Finns det ingen hemma vid leveranstillfället, trots överenskommen tidpunkt, debiteras en returkostnad på 250 Kr. 
För omleverans debiteras en ny fraktavgift, liksom vid outlösta/ej levererade paket.

Handlar du varor för 1500 eller mer är dina leveranser alltid fraktfria.
Vill du ha dina viner snabbare? Kontakta vår kundtjänst, så går det självklart att lösa!

info@wine-and-spirits.se

I enlighet med vår kvalitetspolicy och distanshandelslagen har du alltid rätt att återsända den dryck du inte är nöjd med.

Vi tillämpar ångerrätt enligt svensk lag. Det innebär att du senast 14 dagar efter mottagen leverans har rätt att returnera ditt paket.
Returfrakten bekostar du själv, dock endast till ankomst terminal.

Om du utnyttjar din ångerrätt skall paketet skickas tillbaka i samma skick som det levererades.
Förpackningen skall vara obruten och vi återtar endast oöppnade flaskor.
Är vinet defekt ersätter vi det självklart utan kostnad för dig

Är förpackningen skadad skall du påtala det vid leveranstillfället, så chauffören omgående kan göra en skadeanmälan. 

Force Majeure,
Vid händelse av krig, revolution, uppror, myndighetsåtgärd, strejk, lockout, blockad, naturkatastrof eller liknande händelser,
tillämpar vi oss av force majeure. Detta innebär att avtalet inte kan uppfyllas fullt ut. Om detta inträffar försöker vi underrätta kunden.